Sjednání půjčky online vs. na pobočce

Většina úvěrových společností (a jak se ukazuje, tak i klientů) dnes preferuje komunikaci přes internet, což přináší oběma stranám řadu výhod. Předně se jedná o rychlost posouzení žádosti i vyplácení peněz, stejně jako o možnost si vše důkladně rozmyslet, aniž by vám bankéř dával „skvělé argumenty“, ať si půjčku vezmete rovnou. Neznamená to ale, že by bylo sjednávání na pobočkách tabu, jenom je potřeba přesně vědět, co očekávat, resp. co chcete a na jaké podmínky jste ochotni přistoupit.

Co přináší sjednání půjčky online

S jednáním na dálku se setkáte jak u nebankovních společností, tak u bankovních domů. Důvod je prostý, online jde celý proces žádosti i vyplacení vyřešit mnohem rychleji, což šetří čas na obou stranách. Někteří poskytovatelé navíc díky tomu poskytují úvěry levněji, neboť jim odpadají náklady ne provoz kamenných poboček. I proto už se s nimi dnes u naprosté většiny nebankovních společností nesetkáte a jsou tak výsadou bank.

Ale není to pravidlem vždy, zejména ty „digitální“ mívají kontaktních míst pomálu, zpravidla pouze v krajských městech, a snaží se úplně vše řešit na dálku. Veškeré procesy jsou přitom u většiny velkých společností velmi pokročilé, potažmo jednoduché a intuitivní, takže je zvládne i technicky méně zdatný žadatel. Ovšem kdyby nebylo cokoliv jasného, stačí se obrátit na zákaznickou podporu, která buďto poradí, nebo vyplní potřebné informace společně s klientem po telefonu a výsledek mu zašle na e-mail.

Vedle toho si můžete při žádosti online provést srovnání půjček nebo dokonce uplatnit slevu, kterou nabízí řada poskytovatelů buď na první půjčku, nebo třeba v rámci nějaké akce (Vánoce, výročí…). Z hlediska vyplácení se pak díky okamžitým platbám jedná o rychlou záležitost, peníze můžete mít už do 10 minut od podpisu smlouvy. A to aniž byste někam chodili, ke stvrzení slouží podpis unikátním SMS kódem.

TIP: Pozor ovšem, že postup není vždy úplně stejný: zatímco nebankovní společnosti zasílají finanční prostředky na jakýkoliv účet v ČR, většina bank vyžaduje, abyste si u nich nejdříve založili nové konto, na které vám peníze pošlou. Nemusíte ho sice aktivně využívat, jedná se ale o zdržení nejméně 1 hodinu.

Jak je na tom sjednání půjčky na pobočce

Tato varianta je dnes stále dostupná lidem, kteří preferují osobní jednání; ať je jim třeba příjemnější probrat věci s poradcem „z očí do očí“, nebo se jim ani přes veškerou snahu nedaří projít procesem žádosti online. Kamenné pobočky jsou ale dnes opravdu spíše doménou bankovních domů, kdy je alespoň ty velké „tradiční“ mívají nejenom v každém krajském, ale často i okresním městě, a vybrané i v těch menších.

K nevýhodám patří zejména cesta na pobočku a zpět, kde můžete v závislosti na vytížení nějakou dobu čekat …a to vlastně s nejistým výsledkem. Jsou známy i případy, kdy v bance zamítli půjčku bonitnímu klientovi kvůli „interním důvodům“, což pro žadatele znamenalo přinejmenším ztrátu času a energie. Žádajíc přes internet se přitom výsledek dozvíte obvykle do 5 minut, takže rovnou víte, na čem jste.

Všechny dokumenty přitom podepisujete osobně a máte je tedy „v ruce“, samotná výplata peněz však probíhá výhradně převodem na účet (v hotovosti je vyplácí už jenom vybrané nebankovní společnosti).